+370 665 652 66

Kaip veikia parkavimo jutikliai?

Kaip veikia parkavimo jutikliai?

Paprastai ant automobilio buferio įrengiami parktronikai  šie jutikliai padeda vairuotojui aptikti netoliese esančius objektus. Jie skleidžia garsinį signalą, rodantį, kad yra arti išorinio objekto. Šiandien kai kuriose sistemose yra skaitmeninė grafika, rodanti, kuri automobilio dalis yra arčiausiai objekto, todėl galima saugiau manevruoti. Parkavimo jutikliai skirstomi į dvi kategorijas. Ultragarsiniai jutikliai Elektromagnetiniai jutikliai Supraskime, kuo jie pagrįsti moksliškai.


Ultragarsiniai jutikliai

Ultragarsiniai jutikliai yra plačiausiai naudojami parkavimo jutikliai dėl jų prieinamumo ir dėl to, kad jie naudojami nuo 1970-ųjų. Paprastai jie būna įrengti transporto priemonės priekiniame ir galiniame bamperyje ir ultragarsiniais artumo jutikliais matuoja atstumą iki netoliese esančių objektų. Panašiai kaip šikšnosparnių naudojama echolokacija, šie jutikliai skleidžia žmonėms negirdimas ultragarso bangas, kurios atsispindi nuo kito objekto. Valdymo įrenginio pagalba matuojamas kiekvieno atsispindėjusio signalo grįžimo intervalas, o vėliau apskaičiuojami atstumai iki objektų. Tada procesorius skleidžia garsinį signalą, kuris artėjant objektui vis dažnėja. Galiniai jutikliai įjungiami, kai transporto priemonė įjungiama atbuline pavara, ir išjungiami, kai įjungiama bet kuri kita pavara. Priekiniai jutikliai gali būti įjungiami rankiniu būdu, o išjungiami automatiškai, kai transporto priemonė pasiekia nustatytą greitį, kad būtų išvengta nepageidaujamų įspėjimų. Nors ultragarso sistemos padeda išvengti nelaimingų atsitikimų, jos turi tam tikrų trūkumų. Kadangi jos visiškai priklauso nuo garso bangų atspindžio, jos paprastai nepastebi objektų, kurie yra per maži, kad atspindėtų garsą. Dažniausiai taip nutinka su siaurais stulpais arba smailiais ir tiesiai į transporto priemonę atsuktais objektais. Dėl objektų, kurie slopina garsą, pavyzdžiui, izoliacinės medžiagos nebaigtose statyti sienose, taip pat gali kilti problemų šioms sistemoms. Ultragarsiniams jutikliams taip pat reikia gręžti skyles transporto priemonių viduje, o tai daugumai savininkų nėra patogu.

Elektromagnetiniai jutikliai

Elektromagnetiniai parkavimo jutikliai yra palyginti nauji, pirmą kartą pasirodę praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje. Tačiau, kalbant apie funkcionalumą, jie yra pranašesnė alternatyva, nes geriau aptinka judantį objektą transporto priemonės kelyje. Jie aktyviai nematuoja objektų atstumo iki transporto priemonės, bet veikia sukurdami nematomą elektromagnetinį lauką aplink transporto priemonės bamperį. Kai objektas patenka į šį lauką, jutiklis jį aptinka ir įjungia įspėjamąjį garsinį signalą. Jiems nereikia gręžti jokių skylių transporto priemonėje, jie montuojami transporto priemonės viduje, todėl išsaugoma elegantiška "gamyklinė" transporto priemonės išvaizda. Paprastai juose būna įrengta kamera.

Kaip jie veikia?

Stovėjimo jutikliai pradeda veikti, kai transporto priemonė statoma, padėdami aptikti objektus priekyje ir už transporto priemonės. Integruoti su transporto priemonės kompiuterine sistema, jie perduoda jai informaciją. Tuomet sistema pateikia garsinius įspėjimus (paprastai tai yra pypsėjimo garsas), jei aptinkamas objektas. Pyptelėjimo dažnis didėja, kai transporto priemonė artėja prie objekto. Aukšto tono nepertraukiami garsiniai signalai rodo, kad objektai aptikti netoli priekinio buferio. Žemo tono garsiniai signalai rodo, kad objektai aptikti prie galinio bamperio.

Ateityje

Mažėjant automobilių stovėjimo vietų, parkavimo jutikliai tampa dar naudingesni. Nors parkavimo jutiklis padės jums saugiai pastatyti automobilį, jis nepastatys už jus. Panašu, kad išmaniojo parkavimo ateitis - automatizavimas. Savavaldžiai arba autonominiai automobiliai yra arčiau realybės nei bet kada anksčiau. Tokios bendrovės kaip "Google", "Tesla" ir "Intel" vykdo specialias autonominių automobilių kūrimo programas, todėl tik laiko klausimas, kada galėsime visam laikui nuimti rankas nuo vairo ir leisti automobiliams parkuotis už mus.