Iš daugybės šviesos diodų pagaminti šviesos diodų pagaminti galiniai žibintai naudojami jau ne vienerius metus. Vis dažniau pastebimi LED dienos žibintai, o LED priekiniai žibintai dabar montuojami į kai kuriuos aukštesnės klasės modelius. Šviesos diodai - tai tiesiog puslaidininkiai, neturintys jokių dėvėtų dalių, kurios teoriškai turėtų tarnauti visą automobilio eksploatavimo laiką. Jie ne tik gali atrodyti įspūdingai, bet ir turi akivaizdžių privalumų. Jiems reikia mažiau elektros energijos nei halogeninėms lemputėms, todėl automobilis sunaudoja mažiau energijos, todėl mažėja CO2 emisijos, be to, mažiau išsikrauna akumuliatorius. Be to, jų skleidžiama ryški šviesa yra daug artimesnė dienos šviesai, todėl jos mažiau akina priešpriešiais važiuojančius vairuotojus. Tačiau jos vis dar yra brangios, o kadangi jos neišskiria daug šilumos, kartais kyla problemų dėl to, kad žiemą jų lęšiai apledėja ir sumažėja šviesos srautas.
HID lemputės
HID arba ksenono lemputės Didelio intensyvumo išlydžio (HID) lemputės, arba ksenoninės lemputės, šviesą skleidžia ne metaliniu siūleliu, o aukštos įtampos srovės lanku. Dabar jos gana plačiai paplitusios šeimyniniuose ir įprastuose automobiliuose - gamykloje montuojamos kaip papildoma įranga arba kaip papildoma įranga. Turėkite omenyje, kad nors ksenonų pertvarkymo rinkinių galima įsigyti labai pigiai, tik sukomplektuoti įrenginiai, įskaitant savaiminio lyginimo ir valymo sistemas, Jungtinėje Karalystėje yra tinkami naudoti keliuose ir išlaiko techninę apžiūrą. Tačiau ksenono lemputės yra ilgaamžiškesnės nei halogeninės lemputės ir teigiama, kad jos tarnauja 10 metų, kol jas reikia pakeisti.Halogeninės lemputės Halogeninės lemputės yra "tradicinis" ir pigus apšvietimo variantas, todėl halogeninės lemputės vis dar plačiai naudojamos. Tačiau jas galima patobulinti keliais būdais. Galima rinktis: vadinamąsias "ryškesnes" lemputes, kurios, kaip teigiama, skleidžia 30-100 % daugiau šviesos. energiją taupančias lemputes, kurios tarnauja ilgiau ir sunaudoja mažiau energijos. ksenono efekto arba "mėlynąsias" lemputes, kurios skleidžia melsvą šviesą, daugiausia dėl kosmetinio efekto.
Xenon lemputės ir Halogeninės
Mūsų bandymai Palyginome vadinamąsias "ryškesnes" halogenines priekinių žibintų lemputes su standartinėmis (dviejuose bandomuosiuose "Vauxhall Astra" automobiliuose), taip pat su ksenoniniais priekiniais žibintais. Atlikdami bandymus naudojome geriausiai parduodamą "H7" dydžio lemputę ir palyginome "Halfords" ir "Bosch" parduodamas lemputes su "Astra" originalios įrangos lemputėmis, taip pat su "Astra" su atnaujintais ksenoniniais žibintais (tuo metu kainavusiais 766 svarus sterlingų). Žibintus išlyginome fiksuotame taške neapšviestame užmiesčio kelyje ir užfiksavome liuksų (šviesos lygio) rodmenis 10, 25, 50, 75 ir 100 m atstumu priešais automobilį. Du rodmenys buvo užfiksuoti žemės lygyje, vienas nukreiptas į viršų, o kitas - į automobilį, ir vienas rodmuo buvo užfiksuotas 1 m aukštyje (pėsčiųjų lygyje). Taip pat išbandėme juos esant artimosioms ir tolimosioms šviesoms. Nuotraukos buvo daromos iš vairuotojo vietos, kad būtų galima subjektyviai įvertinti šviesos ryškumą, sklaidą ir spalvą.
Ksenono lemputės
Ksenono lemputės tiesiogine prasme pranoko visas halogenines lemputes, kurias bandėme 10 m ir 25 m atstumu, ir gavo penkias žvaigždutes tiek už artimųjų, tiek už tolimųjų šviesų veikimą. Ypač gerai jos veikė tolimųjų šviesų žibintus. Tačiau pastebėjome, kad ksenono šviesa gana smarkiai nutrūksta didesniu atstumu, o 75 m atstumu artimųjų šviesų šviesa visai nesimatė. Dauguma mūsų išbandytų halogeninių lempučių rodė vieną ar du liuksus. 75 m Ksenoniniai priekiniai žibintai, kuriuos išbandėme "Vauxhall Astra" automobilyje (gamykloje sumontuota papildoma įranga, kainuojanti 766 svarus sterlingų), šiuo atstumu iš viso nerodė šviesos. Įjungus tolimąsias šviesas, 25 m atstumu ksenono žibintai buvo tik 25 % ryškesni nei 10 m atstumu.Atnaujintos "ryškios" halogeninės lemputės 25 m atstumu vis dar buvo maždaug 80 % ryškesnės nei 10 m atstumu, nors vis dar blankesnės nei xenon lemputės. kai kuriuose bandymuose originalios "Vauxhall" įrangos lemputės iš tikrųjų veikė geriau nei "ryškesni" antrinės rinkos pakaitalai. Padarėme išvadą, kad kuo didesnis atstumas, tuo ksenoniniai žibintai mažiau pranašesni, tačiau jie vis dar yra "pinigų neskaičiuojantys" laimėtojai (jei neįsigysite naujesnio automobilio su šviesos diodais). Mūsų išbandytų patobulintų lempučių veikimas buvo skirtingas, skirtingi buvo tolimųjų ir artimųjų šviesų rezultatai, o kai kuriuose bandymuose originalios įrangos "Vauxhall" lemputės iš tikrųjų veikė geriau už "ryškesnius" antrinės rinkos pakaitalus. Prieš įsigydami bet kokias antrinės rinkos lemputes, siūlytume atidžiai perskaityti naujausių gaminių apžvalgas ir rinktis lemputes pagal tai, kas jums svarbu, pavyzdžiui, geresnis matomumas dideliu atstumu važiuojant naktį užmiestyje arba geresnis ryškumas trumpuoju atstumu pastebint pėsčiuosius, dviratininkus ir kitus eismo dalyvius mieste.