Automobilių stovėjimo sistema - tai mechaninis įrenginys, kuris padidina automobilių stovėjimo aikštelės talpą. Parktronikai parkavimo sistemos paprastai varomos elektros varikliais arba hidrauliniais siurbliais, kurie perkelia transporto priemones į saugojimo vietą. Automobilių stovėjimo sistemos gali būti tradicinės arba automatizuotos. Automatinės daugiaaukštės automatizuotos automobilių stovėjimo aikštelės sistemos yra pigesnės už vieną stovėjimo vietą, nes joms paprastai reikia mažesnio pastato tūrio ir mažesnio žemės ploto nei tokios pat talpos įprastiniam įrenginiui. Tikėtina, kad ilgainiui automatizuotos automobilių stovėjimo sistemos bus ekonomiškesnės nei tradicinės automobilių stovėjimo aikštelės. Automobilių stovėjimo sistemos sumažina išmetamųjų dujų kiekį - automobiliams nereikia važinėti gatvėmis ieškant stovėjimo vietų.
Operacija
Automatizuotose automobilių stovėjimo sistemose naudojamos panašios technologijos kaip ir mechaninio siuntų tvarkymo ir dokumentų paieškos sistemose. Vairuotojas palieka automobilį įvažiavimo zonoje, o technologija pastato automobilį nustatytoje vietoje. Hidrauliniai arba mechaniniai automobilio keltuvai pakelia automobilį į kitą lygį, kad jį būtų galima tinkamai saugoti. Automobilis gali būti transportuojamas vertikaliai (aukštyn arba žemyn) ir horizontaliai (į kairę ir į dešinę) į laisvą stovėjimo vietą, kol automobilio vėl prireiks. Kai transporto priemonės prireikia, procesas vyksta atvirkščiai ir automobilių keltuvai transporto priemonę transportuoja atgal į tą pačią vietą, kurioje vairuotojas ją paliko. Kai kuriais atvejais gali būti naudojamas posūkio stalas, kuriuo automobilis pastatomas taip, kad vairuotojas galėtų patogiai nuvažiuoti ir jam nereikėtų grįžti atgal.
Istorija
Bėgant metams, automobilių stovėjimo sistemų ir su jomis susijusių technologijų daugėjo ir jos įvairėjo. Automobilių statymo sistemos atsirado beveik nuo tada, kai buvo išrasti automobiliai. Bet kurioje vietovėje, kur vyksta didelis eismas, yra automobilių stovėjimo sistemų. Automobilių stovėjimo sistemos buvo sukurtos XX a. pradžioje, reaguojant į transporto priemonių saugojimo vietos poreikį. XX a. trečiajame dešimtmetyje automatizuotų automobilių stovėjimo sistemų pirmtakai atsirado tokiuose JAV miestuose kaip Los Andželas, Čikaga, Niujorkas ir Sinsinatis. Kai kurie iš šių daugiaaukščių statinių tebestovi iki šiol ir buvo pritaikyti naujoms reikmėms. Vienas iš Kento automatinių garažų Niujorke (dabar žinomas kaip Sofijos apartamentai) yra Art Deco stiliaus paminklas, kuris 1983 m. buvo pertvarkytas į biurus ir prabangius butus. Dabar visoje Japonijoje paplitusią sistemą - "ferris-wheel", arba paternoster sistemą - 1923 m. sukūrė korporacija "Westinghouse", o 1932 m. ji buvo pastatyta Čikagos Monroe gatvėje. 1933 m. "Nash Motor Company" sukūrė pirmąją stiklinę šios sistemos versiją Čikagos "Century of Progress" parodai, kuri buvo naujesnės versijos - "Smart Car Towers" - pirmtakė Europoje
Privalumai
Miestų planuotojams, įmonių savininkams ir transporto priemonių vairuotojams automobilių stovėjimo aikštelių sistemos naudojimas turi keletą privalumų. Jos užtikrina patogumą transporto priemonių naudotojams ir efektyvų erdvės panaudojimą miestuose įsikūrusioms įmonėms. Automatizuotos automobilių stovėjimo aikštelių sistemos taupo laiką, pinigus, erdvę ir supaprastina dažnai varginančią automobilių statymo užduotį. Automatiniai automobilių keltuvai perkelia transporto priemones į saugias ir patikimas saugojimo vietas, kol jų prireiks.