Aktyvioji parkavimo sistema, dar vadinama atbulinės eigos radaru arba kitaip tai parktronikai yra naujoviška automobilių įrangos dalis. Šis elektroninis prietaisas įspėja vairuotoją apie kliūtį, esančią automobilio gale, kai jis parkuojasi. Jei norite sužinoti daugiau apie parkavimo pagalbos sistemas, galite išbandyti mūsų nemokamą vairavimo testą.
Viskas, ką reikia žinoti apie pagalbą parkuojant
Po įvairių mokslinių tyrimų projektų, kurių metu buvo sukurta daugybė pagalbinių vairavimo prietaisų, daugybė inžinierių ištyrė sunkumus, su kuriais susiduria daugelis vairuotojų, kai parkuojasi. Dėl vis siauresnių erdvių miestų automobilių stovėjimo aikštelėse ir prastesnio matomumo iš galo kai kuriose automobilių linijose, kuriant pirmuosius atbulinės eigos radarus viskas buvo kruopščiai ištirta. Šiandien senas, šiek tiek pasenęs sonaras pamažu užleido vietą tikroms techninėms naujovėms, kurios leidžia išsklaidyti kai kurių žmonių nuogąstavimus, ypač kai kalbama apie automobilių statymą. Gera žinia ta, kad dėl aktyvios pagalbos parkuojantis sistemos dabar šį manevrą galima atlikti iš pirmo karto, nepaliekant savo ar kaimyno bamperio.
Kaip tai veikia?
Supaprastintai aktyvioji pagalbinė parkavimo sistema veikia tuo pačiu principu kaip ir sonaras, t. y. naudojant jutiklius, esančius ant automobilio kėbulo. Šie jutikliai skleidžia ultragarsą, kuris nuo kliūties atsispindėdamas aidu siunčia signalą atgal į imtuvą, kuris jį perduoda į kompiuterį ir tik tada perduoda vairuotojui kaip garsinį perspėjimą. Kad šis mechanizmas būtų kuo efektyvesnis, jo užimamas plotas turi būti kuo didesnis. Šiuo metu, priklausomai nuo gamintojo, ši zona svyruoja nuo 1,50 m iki 2,50 m. Galiausiai, kad aktyvioji parkavimo pagalbos sistema veiktų visu pajėgumu, gali prireikti iki 12 jutiklių.
Parktronikai parkuojantis privalumai ir trūkumai
Pagrindinis aktyviosios pagalbinės parkavimo sistemos privalumas yra tas, kad ji palengvina parkavimą bet kokiomis aplinkybėmis. Naujausi pasiekimai ne tik patikrina, ar yra pakankamai vietos pastatyti automobilį, bet ir nustato idealų posūkio kampą, kad būtų išvengta susidūrimo su kita transporto priemone ar medžiu. Tada manevrą turi atlikti vairuotojas, atsižvelgdamas į jam perduodamus garsinius signalus, arba pati automobilių stovėjimo aikštelė, priklausomai nuo transporto priemonėje esančios įrangos. Tačiau vis dėlto yra didelis trūkumas: garsiniai įspėjimai kartais kelia daugiau streso nei manevras, todėl kai kurie vairuotojai galiausiai išjungia šią parinktį, o tai juos erzina kiekvieną kartą, kai jie grįžta atgal.Dar vienas svarbus faktas, kurį reikia žinoti, yra tai, kad ši elektroninė pagalba greitai tampa įpročiu. Be to, keičiant transporto priemonę, prieš bandant pastatyti automobilį į kitą vietą, reikia prisitaikyti, kad atgautumėte tinkamus refleksus.Nors daugelis vairuotojų sutinka, kad aktyvioji parkavimo pagalbos sistema yra labai naudinga, daugelyje naujų automobilių ji vis dar yra brangi. Taigi, kol tai netaps standartine įranga, prieš atliekant stovėjimo manevrą vairavimo egzamino dieną ar kasdieniniame gyvenime būtina išmokti įvertinti atstumą.
Palikti komentarą
HTML nėra išverčiamas!