Parkavimo sistema (kitas pavadinimas - pagalbinė parkavimo sistema, paprastai vadinama parkavimo asistentu) - tai pagalbinė aktyvioji automobilio saugos sistema, palengvinanti automobilio parkavimo procesą. Parkavimo pagalbos sistema veiksmingiausia, kai automobilis važiuoja atbuline eiga, naktį, esant stipriai tamsintiems langams, taip pat esant ankštoms sąlygoms (automobilių stovėjimo aikštelėje, garaže ir pan.). Parkavimo sistemas galima suskirstyti į dvi pagrindines grupes - pasyviąsias ir aktyviąsias. Pasyviosios parkavimo sistemos teikia tik parkavimui reikalingą informaciją, o automobilį valdo vairuotojas. Aktyvios parkavimo sistemos užtikrina automatinį arba automatizuotą parkavimą (tam tikros funkcijos atliekamos automatiškai).
Gerai žinomos pasyvios parkavimo sistemos:
Parktronikai sistema, PTS "Audi" automobiliuose; BMW automobilių stovėjimo atstumo kontrolė, PDC; Akustinė parkavimo sistema (APS) "Audi" automobiliuose; "Opel" parkavimo asistentas; Optinė parkavimo sistema, OPS, "Audi" automobiliuose. Pasyviosios parkavimo sistemos montuojamos automobilyje, kai įsigyjamos kaip papildoma įranga arba atskirai. Vienoje transporto priemonėje gali būti sumontuotos kelios pasyvios parkavimo sistemos.Pasyviosios parkavimo sistemos yra pagrįstos atstumo iki kliūties stebėjimu ir vairuotojo informavimu apie kliūtį. Parktronikai sistema dėl savo populiarumo yra įprastas daugumos automobiliuose įrengtų pasyviųjų parkavimo sistemų pavadinimas.
Parktroniko konstrukciją sudaro parkavimo jutikliai, elektroninis valdymo blokas ir rodymo įtaisas. Parkavimo jutikliai yra ultragarsiniai jutikliai. Paprastai įrengiami 4-8 parkavimo jutikliai, iš kurių 4 galiniai ir, jei reikia, 2-4 priekiniai jutikliai. Jutikliai paprastai montuojami transporto priemonės priekiniame ir galiniame bamperyje.
Jutiklis siunčia ultragarso dažnio signalą (apie 40 kHz) ir priima jo atspindį nuo kliūties. Kuo trumpesnis signalo grįžimo laikas, tuo arčiau yra kliūtis. Parkavimo jutiklis efektyviai veikia 0,25-1,8 m atstumu nuo kliūties.
Elektriniai parktronikai
Elektriniai jutiklių signalai perduodami į elektroninį valdymo bloką. Atsižvelgdamas į signalų vertę, elektroninis blokas generuoja informaciją ekrano įrenginiui. Rodymo įtaisas (indikatoriaus įtaisas) naudojamas informacijai apie artėjimą prie kliūties rodyti ir įspėti vairuotoją apie pavojų.Naudojami šie indikacijos prietaisų tipai: garso, šviesos, skaitmeniniai, optiniai. Garsinio indikatoriaus įtaiso veikimas pasižymi tuo, kad jis skleidžia tam tikro dažnio garsinius signalus, priklausomai nuo atstumo iki kliūties (nuo nutrūkstamo iki nenutrūkstamo signalo). Pavyzdžiui, APS sistemoje naudojama garsinė signalizacija. Prietaisuose su šviesos indikacija naudojama šviesos skalė, sudaryta iš skirtingų spalvų šviesos diodų.
Priklausomai nuo atstumo iki kliūties, spalva keičiasi nuo žalios iki raudonos. Skaitmeniniai rodmenys rodo faktinį atstumą iki kliūties. Skaitmeninė indikacija paprastai derinama su šviesos indikacija. Optinės sistemos turi LCD ekraną, kuriame rodoma skaitmeninė ir spalvota informacija bei grafinis automobilio vaizdas. Optinės parkavimo sistemos pavyzdys yra OPS. Siekiant pagerinti matomumą iš galo ir palengvinti vairavimą bei stovėjimą atbuline eiga, automobiliuose gali būti įrengta galinio vaizdo kamera.
Šiuo metu tai viena iš populiariausių galimybių perkant automobilį.
Vaizdo kamera filmuoja tai, kas vyksta už transporto priemonės, ir perduoda tai į informacinį ekraną. Informaciniame ekrane taip pat gali būti rodoma rekomenduojama važiavimo kryptis. Atbuline eiga važiuojanti kamera yra visureigio vaizdo sistemos dalis. Įjungus atbulinės eigos pavarą įjungiama kamera. Iš esmės atbulinės eigos kamera yra pasyvioji parkavimo sistema.