Stovėjimo jutikliai užtikrina, kad net ir nepatyrę vairuotojai gali saugiai pastatyti automobilį, nerizikuodami netyčia apgadinti kitą transporto priemonę.
Parkavimo jutikliai jų privalumai
Akivaizdu, kad didžiausias privalumas, kurį siūlo parktronikai, yra patogumas. Stovėjimo jutikliai pašalina įtampą statant automobilį, ir palengvina manevravimą eismo metu.
Kadangi jutikliai įspėja vairuotoją apie objektus, kurių nematyti veidrodyje, jie taip pat turi saugumo kitų privalumų.
Parkavimo davikliai padeda statyti automobilį
net labiausiai perkrautose vietose. Jie taip pat puikiai naudojami tamsioje automobilių stovėjimo aikštelėje ir palengvina parkavimąsi tamsioje aplinkoje. Šia prasme jutikliai yra tarsi turintys papildomą akių porą gale.
Ultragarsiniai parkavimo jutikliai naudoja garso aidą, kad nustatytų ir apskaičiuotų atstumą tarp automobilio ir kitų objektų. Šie jutikliai dedami ant automobilio buferio, kad būtų užtikrinta, jog akustinės bangos judėtų nenutrūkstamai. Jie įspėja vairuotoją pyptelėdami; automobiliui artėjant prie kliūties, pyptelėjimo dažnis didėja.
Elektromagnetinės stovėjimo jutiklių sistemos aplink automobilio buferį sukuria elektromagnetinį lauką. Aptikus šiame lauke kliūtį, vairuotojas apie tai informuojamas. Elektromagnetinius jutiklius galima lengvai sumontuoti automobilio buferio viduje. Jie taip pat paprastai turi platesnį aptikimo lauką nei ultragarso jutikliai.
Stovėjimo jutiklių trūkumai
Norint įdiegti ultragarsinius parkavimo jutiklius reikia juos uždėti ant automobilio buferio, o tai reiškia, kad juos reikia išgręžti į buferį arba užklijuoti virš jo. Taigi ultragarsiniai parkavimo jutikliai gali sugadinti jūsų automobilio išvaizdą. Be to, jie gali aptikti tik kliūtis, esančias priešais automobilį. Bet kokia kliūtis, esanti automobilio šonuose, liks nepastebėta.
Elektromagnetiniai parkavimo jutikliai gali aptikti kliūtis tik tada, kai jūsų automobilis juda. Taigi, jei sustojate stovėdami, yra tikimybė, kad jutikliai nematys jokių kliūčių. Nors stovėjimo jutikliai gali būti itin patikimi randanti kliūtis, tokias kaip sienos ar bet kokie kiti vertikalūs daiktai, kurie kliūva automobiliui atbulomis, jie nėra tokie pat veiksmingi prieš lygesnius daiktus, kurie guli ant žemės. Nesvarbu, ar esate ekspertas, ar pradedantysis vairuotojas, parkavimo jutikliai gali padėti jums pastatyti automobilį be rūpesčių. Nepriklausomai nuo jūsų automobilio dydžio ar stovėjimo vietos, jutikliai sumažina jūsų parkavimo kovas ir neleidžia atsitrenkti į kitus automobilius ar panašius daiktus. Tačiau jie nėra skirti pakeisti visus parkavimo sugebėjimus.
Galinių parkavimo jutiklių montavimas
„Parktronic“ arba parkavimo radaras yra prietaisas, palengvinantis parkavimą, ypač pradedančiam vairuotojui, sunkiomis miesto sąlygomis. Kai kurie vairuotojai skeptiškai vertina tokį įvykį kaip automobilių statymo radarų įrengimas. O tie, kurie parkavimo daviklius sumontavo jau gamykloje ar vėliau servise, to visiškai nesigaili. Natūralu, jei yra sumontuotas aukštos kokybės parkavimo jutiklis.
Trumpai apie stovėjimo jutiklių schemą
Stovėjimo jutiklių užduotis - garso ir šviesos signalais informuoti vairuotoją apie pavojingą bet kokios kliūties artumą „negyvoje“ apžvalgos aikštelėje. Tai jau nėra naujiena, kai parkavimo jutikliai aprūpinti vaizdo kameromis, rodančiomis vaizdą ekrane ar priekiniame stikle. Stovėjimo jutiklių schema yra vienoda bet kuriam modeliui:- 2–8 jutikliai ultragarso signalu aptinka kliūtis.
- Aptikus kliūtį, banga grįžta į jutiklį.
- Jutiklis perduoda signalą apie trukdžius per ECU (elektroninį valdymo bloką), kuris apdoroja informaciją.
- Priklausomai nuo stovėjimo jutiklių tipo, vairuotojas gauna: garso signalą, vaizdinį signalą, taip pat atstumo rodymą LCD ekrane ( jei toks yra).
Parkavimo sistemos montavimas
Patiems įsirengti parkavimo jutiklius nėra sunku. Parkavimo jutiklių montavimas prasideda pasirinkus įrenginį priklausomai nuo jūsų norų ir finansinių galimybių. Faktas yra tas, kad skirtingų automobilių buferiai turi savo dizaino ypatybes. Stovėjimo jutiklių montavimo instrukcijose paprastai ir aiškiai paaiškinama, kaip prijungti stovėjimo jutiklius. Jei jos nėra arba jis nėra išverstas ir nesuprantate ką atlikti, tada neskubėkite daryti bet kaip.Stovėjimo jutiklių prijungimo schema iš esmės yra vienoda visų tipų prietaisams. Gamintojo rinkinyje, kaip taisyklė, jau yra jutiklių dydžio pjaustytuvas, skirtas padaryti skylutes automobilio buferyje.
Kaip įdiegti ir prijungti stovėjimo jutiklius
Reikalingi įrankiai
Norėdami įdiegti įrangą automobilyje, jums reikės šių įrankių:- specialus pjoviklis plastikui (skersmuo turi atitikti jutiklio korpuso dydį);
- elektrinis grąžtas arba belaidis atsuktuvas;
- veržliarakčių rinkinys;
- plokšti ir kryžminiai atsuktuvai;
- raktų rinkinys su „Torx“ galvutėmis (reikalingas Europoje pagamintoms mašinoms);
- izoliacine juosta;
- pieštukas ar žymeklis.
Instaliavimas
- Parengiama montavimo vieta. Kompiuteris sumontuotas bagažinėje, papastai ultragarsiniai parkavimo jutikliai yra sumontuojami galiniame buferyje, o lengviausia vieta tiekti energiją iš atbulinės eigos žibinto, nes stovėjimo jutikliai turėtų veikti tik įjungus atbulinę pavarą. Todėl patogiausia elektroninį bloką įrengti šalia jutiklių - bagažo skyriuje.
- Buferio paruošimas. Rekomenduojama pirma jį nuplauti . Tada atlikite žymėjimą pagal jutiklių skaičių. Geriausias variantas yra 4 jutikliai. Atokiausi jutikliai yra išdėstyti į buferio spindulio dalis, o tada likusius du jutiklius atstumas tarp jų padalijamas į tris dalis.
- Pažymėkite buferį įprastu žymekliu, tada jis nuplaunamas alkoholiu, jo nepažeidžiant arba užklijuokite popierinę juostą ir tada pažymėkite. Žymėjimas turi būti atliekamas remiantis parametrais. Norėdami tai padaryti, rinkinyje rasite stovėjimo jutiklio grandinė kur nurodomi jos mažiausi ir maksimalūs veikimo rodikliai. Aukštis nuo žemės paprastai yra 50 cm.
- Pjovikliu mes gręžiame skylutes buferyje ir sumontuojame jutiklius.
Jutikliai prijungiami prie kompiuterio (ECU), o po to prie monitoriaus.
Norėdami tai padaryti, reikia pašildyti izoliaciją lituokliu tinkamose vietose, kad ją pašalintumėte. Tada apvyniokite laidus ir lituokite su lituokliu. Po litavimo plikos laidų dalys turi būti padengtos trimis izoliacinės juostos sluoksniais. Norint išvengti lituotų laidininkų trinties, laidas, einantis į elektroninį bloką, turi būti pririštas su elektrine juosta.
Laidai buvo baigti ir dabar, prieš montuodami plokštes, turite patikrinti stovėjimo jutiklių veikimą.
Svarbiausia, kad prieš važiuodami savo reikalais nepamirškite išbandyti parkavimo jutiklių skirtingais režimais ir su skirtingomis kliūtimis, kad suprastumėte, kada ir kaip ateina signalas ir kodėl gali atsirasti netikri pavojaus signalai.