Prekės
Parktronikai - Parkavimo sistemos
Kiekvienais metais automobilių skaičius tik auga. Dėl to sumažėja vietų, kuriose transporto priemonės gali lengvai pastatyti automobilį.Kartais pastatyti automobilį, tuo pačiu metu nepataikant į artimiausią automobilį, yra subtilus dalykas, kurį gali atlikti tik labiau patyrę vairuotojai, turintys ilgametę vairavimo patirtį.
Kad būtų lengviau tai atlikti tam padeda speciali radarų sistema, vadinama parkavimo asistentu arba tiesiog parktronikai.
Kas yra „Parktronikai“?
„Parktronic“ yra specialus prietaisas su keliais radarais, tvirtinamas ant automobilio. Jis sugeba apskaičiuoti atstumą tarp transporto priemonės ir kitų objektų. Pilnas parktronics pavadinimas yra parkavimo radaras arba parctronic sistema. Kai prietaisas aptinka nepriimtiną atstumą, apie tai vairuotojui pranešama garsu. Taigi kiekvienas automobilio savininkas gali laiku reaguoti į situaciją ir pakoreguoti transporto priemonės padėtį stovėjimo vietoje.
Parkavimo radaras yra sudėtingo dizaino. Pagrindinė jo darbą koordinuojanti dalis yra valdymo blokas. Kiti svarbūs sistemos elementai yra radarai, kurie yra atsakingi už transporto priemonės padėties analizę. Bendras šio prietaiso pavadinimas yra parkavimo radaras, o ne stovėjimo jutiklis.
Tačiau Europoje buvo pasirinktas antrasis variantas, nes populiariausias šios elektronikos gamintojas šalyje buvo bendrovė „Parktronic“, gaminanti panašius įtaisus Vokietijos automobilių koncernui „Mercedes Benz“. Norint pastatyti kitų markių automobilių radarus, galima naudoti įvairius kitus pavadinimus. Šiandien yra keletas parkavimo radarų tipų, tarp jų:
- Juosta. Specialios juostos su metaliniais elementais naudojamos aptikti kliūtis,. Juosta yra sumontuota buferio viduje. Juostiniai parkavimo radarai veikia ultragarso radarų principu, tačiau jie išvengia vadinamųjų „negyvųjų zonų“ - zonų, kurios vairuotojo akims nematomos.
- Belaidis. Nepaisant pavadinimo, ši rūšis praktiškai nesiskiria nuo tradicinio parkavimo radaro. Vienintelis skirtumas yra tas, kad kai valdymo skydelis perduoda signalą į ekraną, jokie laidai nenaudojami.
- Galinio vaizdo kamera. Kaip galite atspėti pagal pavadinimą, be ultragarso bangų jutiklių, tokio tipo parkavimo radaruose papildomai yra vaizdo kamera ir specialus ekranas. Be garsinio įspėjimo, toks stovėjimo jutiklis perduoda vaizdo signalą.
Pirmojo parktroniko pastatymo istorija ir data
Tuo metu, kai elektroniniai prietaisai, palengvinantys parkavimą, dar nebuvo išrasti, jau buvo jų panašumų. Efektyviausi ir tinkamiausi buvo mechaniniai jutikliai, vadinamieji karbiliarai. Šie įtaisai buvo pagaminti iš plonos vielos arba spyruoklės. Jie labai panašūs į standžius gyvūnų ūsus, kad užmegztų kontaktą su kitais objektais - vibrisomis. Karbiuteriai buvo sumontuoti ant apatinės transporto priemonės dalies. Nesaugiu atstumu metaliniai „ūsai“ pradėjo braukti kelkraštį ar asfaltą, tuo pačiu skleisdami garsus ir taip įspėdami vairuotojus.Taip pat naudojant „carbilleroff“ buvo įmanoma nustatyti transporto priemonės matmenis. Norėdami tai padaryti, jie buvo sumontuoti ne apatinėje automobilio kėbulo dalyje, bet šoniniuose kampuose iš priekio. Pirmą kartą elektrinis parktronic buvo sukurtas 1978 m. Jo veikimo principas buvo ultragarso bangų, kurių vibracijos dažnis buvo apie 40 kHz, naudojimas. Jutikliai leido ultragarsą, kurį atspindėjo šalia esantys objektai. Pagrindinis prietaiso blokas išanalizavo, kaip greitai nuskriejo ultragarsas, ir nustatė atstumą iki objekto.
Po kelerių metų, 1992 m., Vokietijos automobilių gamintojas „Audi“ išleido ir užpatentavo savo kūrinį - elektromagnetinį parktronic. Toks stovėjimo radaras reaguoja į elektromagnetinės movos verčių svyravimus. Šiuo metu tiek ultragarsiniai, tiek elektromagnetiniai parkavimo radarai yra plačiai naudojami automobilių savininkų visame pasaulyje.
Pagrindiniai parktronikos principai
Norėdami suprasti, kaip jis veikia ir kaip naudotis parkavimo jutikliais, turite suprasti jo veikimą.
Stovėjimo radaro įtaisą sudaro:
- Valdymo blokas. Gauna informaciją apie objektus naudodamas signalą, gaunamą iš jutiklio. Po to duoda komandą prietaisui garso signalui.
- Jutikliai. Analizuoja ir atranda objektus, kurie gali trukdyti pastatyti automobilį. Duomenys perduodami į valdymo bloką. Paprastai ant automobilio dedami keli jutikliai: iš galo ir iš priekio.
- Garso signalo įtaisas. Jis yra automobilyje. Aptikus kliūtį, vairuotojas apie tai informuojamas.
- Kai kurie prietaisų tipai rodo atstumą tarp buferio ir kliūties.
- Kai įjungiami radarai, jie taiko ultragarsą. Bangos lekia į priekį ir, jei susiduria su kliūtimi, jos atsispindi ir grįžta. Valdymo blokas apskaičiuoja laiko intervalą, kuriam grąžinama ultragarso banga. Pagal laiko rodiklį apskaičiuojamas objekto atstumas nuo transporto priemonės.
- Dauguma jutiklių sugeba aptikti kliūtis, esančias iki dviejų metrų nuo įrenginio įrengimo vietos. Jei objektas, trukdantis stovėti, yra toliau, vairuotojas jį lengvai atpažins galinio vaizdo veidrodėlio pagalba.
- Stovėjimo radaras pradeda veikti tik įjungus galinę pavarą. Daugeliu atvejų naudojami neautomatiniai įtaisai, nes judėdami per apgyvendintą zoną jutikliai nuolat reaguos, perduos signalą, blaškydami ir dirgindami vairuotoją.
Parkavimo jutiklių privalumai ir trūkumai
Paktronikas yra gana paprastas ir patogus prietaisas, praktiškai neturintis jokių trūkumų. Parkavimo radaras bus naudingas tiek patyrusiems vairuotojams, tiek pradedantiesiems. Galima išskirti šiuos parkavimo jutiklių pranašumus:- Lengva montuoti ir valdyti.
- Leidžia įveikti nepatyrusių vairuotojų automobilių stovėjimo ir vairavimo baimę.
- Žymiai supaprastinta automobilio stovėjimą.
- Jis yra nepakeičiamas stovėjimo ar važiavimo riboto matomumo sąlygomis.
- Galimybė sutaupyti pinigų kosmetiniam automobilio remontui susidūrus su kitais objektais kelyje.
- Kai kurie parktronikos modeliai turi papildomų ir funkcijų.
- Ploni daiktai ( Gali nesureaguoti į labai plonus objektus)
- Daiktai, kurie turi ultragarsą sugeriančių savybių (pavyzdžiui, drabužiai);
- Daiktai, kurių ilgis ar aukštis yra mažesnis nei pusė metro;
- Objektai, turintys ultragarso atspindžio savybių. Su sąlyga, kad grįžtančios bangos sklinda į jutiklį.
- Užterštumas ir sniegas ant jutiklio.
- Vilkimo priekaba ant transporto priemonės.
- Važiavimas duobėtu keliu.
- Netoliese esantys prietaisai, skleidžiantys radijo bangas gali trukdyti paktronikui nustatyti objektą.
Kas naudoja parktronikus?
„Parktronikas“ nėra privaloma automobilio dalis. Tačiau daugumoje šiuolaikinių gamintojų modelių yra instaliuojami paktronikų sistemos.Dažniau parktroniką įsigyja pradedantieji vairuotojai.
Tai padės įveikti parkavimo ir apskritai vairavimo baimę. Taip pat įrengiami parkavimo radarai ir vairuotojai, kurie negali „pajusti“ savo transporto priemonės matmenų. Dažnai parkavimo daviklius turi automobiliai su pailgu kėbulu, taip pat visų rūšių visureigiai, mikroautobusai, pikapai.
Reikia parkavimo sistemos dalių kreipkitės
Palikti komentarą
HTML nėra išverčiamas!