Pirmiausia išsiaiškinkime, kas yra parkavimo davikliai ir jutikliai?...
Galų gale gali būti, kad tarp vairuotojų yra tokių, kurie nežino apie šią sistemą ir niekada apie ją negirdėjo. Kai kurie netgi turi savo automobilyje, tačiau nežino, kaip jis veikia ir kam jis skirtas.
Kam skirtos parkavimo sistemos
„Parktronic“ yra nuostabus prietaisas, padedantis labai palengvinti automobilio stovėjimą. Automobilių skaičius pasaulyje kasmet auga. Lietuva nėra išimtis, o ypač Vilnius ir Kaunas, kur judėjimas kartais būna labai didelis.
Viso šio automobilių chaoso metu reikia mokėti dar ir tinkamai pastatyti automobilį. O kaip tai padaryti, jei neseniai išsilaikėte teises? Šiems poreikiams buvo išrasta parkavimo sistemos, kurį lietuvių vairuotojas greitai pamilo.
Faktas yra tas, kad mūsų miestų planavimo standartai, pagal kuriuos buvo statomi miestai, visai nėra skirti tokiam dideliam automobilių skaičiui todėl kartais juos reikia statyti„nosis į nosį“, o tai gali sukelti nepatogumų nepakankamai patyrusiam vairuotojui teisingai pastatyti automobilį. Tokiomis akimirkomis į pagalbą ateina parktronikai
Parkavimo jutiklių veikimo principas
Parkavimo davikliai tai elektroninis prietaisas, stebintis atstumą tarp objektų ir jei atstumas tampa minimalus, tai sistemos davikliai siunčia įspėjamąjį signalą, kuris leidžia vairuotojui laiku reaguoti ir pakoreguoti transporto priemonės judėjimą.Tai viskas - nieko sudėtingo. Elektroninė „parktronic“ sistema turi daug įspėjamųjų jutiklių - daviklių. Kuo daugiau jutiklių yra ant vieno automobilio, tuo tiksliau veiks parkavimo jutikliai. „Parktronic“ jutikliai yra prietaisai, veikiantys ultragarsu - galime sakyti, kad tai yra labai paprasto dizaino priėmimo ir perdavimo prietaisai. Jutikliai susideda iš dviejų dalių, kur viena skleidžia signalą, o antroji paima iš objekto atspindėtą signalą ir siunčia jį į galvos bloką.
Apskaičiuojant atstumą iki objekto, jis priklauso nuo skleidžiamo ir priimto signalo skirtumo. Pagal šį principą veikia, pavyzdžiui, kariniai radarai ir kelių policijos greičio matuokliai.
Taigi. „Parktronic“ sudaro davikliai - jutikliai, kaip minėta aukščiau. Ir kuo daugiau, tuo geriau. Jutiklių skaičius skiriasi priklausomai nuo transporto priemonės tipo ir jos matmenų. Priklauso nuo jutiklių skaičiaus ir vairuotojo patirties.
Parkavimo davikliai jutiklių tipai
Be to, yra įvairių parkavimo jutiklių modelių. Taigi, parktronikai su aktyvavimu tam tikrose situacijose dažniausiai perjungiant galinę pavarą. Taip pat yra modelių, kurie nuolat veikia. Akivaizdu, kad toks modelis nebus tinkamas važiavimui miesto sąlygomis, kur nuolatinis kritinių vietų signalizavimas gali nuvarginti vairuotoją. Todėl čia bus tikslinga naudoti parktronic su įjungimu ir išjungimu. Kalbant apie sistemos vairuotojui duodamą signalą, jis taip pat gali būti skirtingas. Dažniausiai yra garso signalai, juostinių diagramų įrenginiai ir vaizdo monitoriai.
Be abejo, monitoriaus pasirinkimas priklausys nuo vairuotojo įgūdžių ir patirties. Dažnai šiuolaikinė parktronik sistema sujungia kelis signalo tipus: garsas, vaizdo monitorius. Pypsėjimas geriau nei nieko, bet tai netinka pradedantiesiems vairuotojams, nes gali būti labai sunku suprasti atstumą iki objekto pagal kintantį signalą. O objekto tipą, kurį jutiklis signalizuoja, kartais sunku atskirti. Arba tai bortelis ,arba brangaus džipo buferis.
Čia yra skaitmeninis ekranas, rodantis atstumą iki galimo objekto. Grafinis ekranas taip pat yra geras pasirinkimas - jis yra labiau informatyvus nei garso signalas ir nustato kliūtį, atstumą iki jos ir apytikslę vietą. Atstumo pokyčius galima aiškiai matyti grafinio rodiklio skalėje. Galiausiai, šiuolaikiniai parkavimo jutiklių modeliai, aprūpinti tokiomis aukštosiomis technologijomis, kaip lauko oro temperatūros matavimas, valdymas žmogaus balsu ir panašiai.
Ultragarsinės sistemos
Šiose sistemose yra ultragarsiniai artumo detektoriai , matuojantys atstumus iki netoliese esančių objektų per jutiklius, esančius priekiniame ir (arba) galiniame buferio skyduose. Jutikliai skleidžia akustinius impulsus, o valdymo blokas matuoja kiekvieno atspindėto signalo grįžimo intervalą ir apskaičiuoja objekto atstumus.
Sistema paeiliui įspėja vairuotoją akustiniais tonais, dažnis nurodo objekto atstumą, greitesni tonai rodo artimesnį artumą ir nenutrūkstamas tonas rodo minimalų iš anksto nustatytą atstumą.
Sistemose taip pat gali būti vaizdinių priemonių, tokių kaip šviesos diodų ar skystųjų kristalų ekranai, rodantys objekto atstumą. Transporto priemonės informaciniame ir pramoginiame ekrane gali būti transporto priemonės piktograma su netoliese esančiais daiktais kaip spalvoti blokai.
Galiniai jutikliai gali būti įjungiami pasirinkus atbulinės eigos pavarą ir išjungiami, kai tik pasirenkama bet kuri kita pavara. Priekinius jutiklius galima įjungti rankiniu būdu ir išjungti automatiškai, kai transporto priemonė pasiekia iš anksto nustatytą greitį, kad būtų išvengta vėlesnių įspėjimų apie nepatogumus.
Kadangi ultragarso sistema remiasi garso bangų atspindžiu, sistema gali neaptikti plokščių ar nepakankamai didelių daiktų, kad atspindėtų garsą, pvz., Siauro stiebo ar išilginio objekto, nukreipto tiesiai į transporto priemonę ar šalia daikto. Objektai, kurių plokšti paviršiai yra pasukti iš vertikalės, gali nukreipti grįžtančias garso bangas nuo jutiklių, trukdydami aptikti. Taip pat minkštus daiktus, kurie stipriai sugeria garsą, galima silpniau aptikti, pvz., Vilną
Elektromagnetinės sistemos
Elektromagnetinį parkavimo daviklius 1992 m. Išrado ir užpatentavo Mauro Del Signore. Elektromagnetiniai jutikliai priklauso nuo to, ar transporto priemonė lėtai ir sklandžiai juda link objekto.Aptikus kliūtį, jutiklis ir toliau praneša apie kliūtį, net jei transporto priemonė trumpam sustoja. Jei transporto priemonė vėl pradeda judėti atgal, artėjant kliūčiai, pavojaus signalas tampa vis garsesnis. Elektromagnetiniai stovėjimo jutikliai dažnai parduodami, nes nereikia išgręžti skylių, todėl siūlomas unikalus dizainas, kuris atsargiai montuojamas vidinėje buferio pusėje, išsaugant „gamyklinę išvaizdą“.
Aklosios zonos monitoriai ir kitos technologijos
Aklosios zonos monitoriai gali apimti ne tik transporto priemonės šonų stebėjimą.Tai gali būti „Kelių eismo perspėjimas“, „kuris įspėja vairuotojus, išeinančius iš stovėjimo vietos, kai eismas artėja iš šonų“.
Jungtinėse Amerikos Valstijose nuo 2018 m. tokios kameros privalomos visiems naujiems automobiliams.
Atsarginė kamera
Atsargine kamera (taip pat vadinamas atbulinės eigos kamera ar galinio vaizdo kamera ) yra specialaus tipo vaizdo kamera , kuri pridėta prie galinio transporto priemonės galo ir yra skirta lengviau elgtis situacijoje kai yra aklos vietos. Ji specialiai sukurtas siekiant išvengti susidūrimo su objektais. Atsarginės kameros paprastai prijungiamos prie transporto priemonės priekinio įrenginio ekrano. Vaizdo kameros yra įprastos transporto priemonėse, vilkiančiose sunkiai matomas priekabas, pavyzdžiui, nameliuose ant ratų.Transporto priemonės viduje ekranas paprastai yra prijungtas, kad automatiškai pajustų, kai pavarų dėžė perjungia į atbulinę eigą, tada rodomas vaizdas pateikiant tinklelio gaires, nustatant stovėjimo aikštelės žymėjimą, kad vairuotojui būtų lengviau manevruoti. Ekrane žemėlapis (ar kitas turinys) bus rodomas bet kuriuo kitu metu, paprastai naudojant kitus pavarų režimus daugumoje parkavimo sistemų. Pritaikymas
- Atsarginės arba atbulinės eigos kameros gali būti montuojamos ir automobiliams kurie neturi gamykloje sumontuotų sistemų. Jie yra tiek laidinio, tiek belaidžio versijos.
- Didelėms transporto priemonėms, tokioms kaip nameliai ant ratų , kamerų sistemos su įmontuotais servomechanizmais leidžia vairuotojui nuotoliniu būdu pakreipti ir pakreipti kamerą.
- Naktinio matymo kameros naudojasi infraraudonųjų spinduliais tamsiu paros metu, kai tam tikslui nepakanka baltos spalvos atbulinės eigos žibintų vietos ar intensyvumo.
Klausimai ir atsakymai
Ar ši sistema mano automobilį pastato automatiškai? Ne, ši funkcija nėra skirta jūsų automobiliui pastatyti. Naudodamiesi šia funkcija, parkavimo manevrų metu jūs visiškai kontroliuojate savo automobilį.Ar ši funkcija padės man grįžti iš stovėjimo vietos? Šios funkcijos pažangūs parkavimo davikliai skirti aptikti artimiausią automobilį supančioje zonoje, kad būtų lengviau pastatyti automobilį. Tačiau jie gali nesugebėti aptikti toliau esančių objektų jūsų pagrindiniame kelyje, todėl neturėtumėte pasikliauti vien šia funkcija, kad galėtumėte lengviau išvažiuoti iš važiuojamosios kelio dalies ar stovėjimo vietos.
Svarbūs patarimai pabaigai
- Visiškai nepasitikėkite parkavimo jutikliais, kad aptiktumėte visus objektus, esančius jūsų stovėjimo kelyje. Jie gali neaptikti daiktų, kurie yra plokšti ant žemės, žemiau buferio, per arti automobilio ar per toli nuo jo.
- Įsitikinkite, kad jutikliuose nėra jokių kliūčių ant buferių, pavyzdžiui, sniego ar purvo.